רובוטיקה בהנדסאים

מזה FIRST?

FIRST הוא ארגון בינלאומי ללא מטרות רווח שמטרתו לחשוף את תלמידי התכניות למקצועות הSTEM ולהפוך את הדור הצעיר להיות מנהיגי מדע וטכנולוגיה.

בבית ספרנו פועלות 3 תוכניות FIRST שמאפשרות לתלמידים לעסוק בטכנולוגיה ולהפתח לתעשיית ההייטק בצורה אינטראקטיבית ומהנה!

תיכון הנדסאים הוא תיכון על-אזורי ומוביל בתחום הרובוטיקה. התיכון מתאפיין באווירת הרובוטיקה המשותפת ושם דגש על לימודי המדע והטכנולוגיה.

המספרים לשנת תשפ"ד:

16 קבוצות FLL, קבוצת FTC, קבוצת FRC

 
תחרות ביוסטון 2023

FLL- First Lego League

התכנית גובשה בשיתוף פעולה עם LEGO Education. היא חושפת את התלמידים לעולם של אתגרים הנדסיים.

התכנית מאפשרת לתלמידים לתכנן, לתכנת ולבנות רובוט אוטונומי המבוסס על ערכות LEGO ייחודיות, ובמקביל לפתח פרוייקט חדשנות שמציע פתרון יצירתי וחדשני לבעיות מהעולם האמיתי.

התכנית מפתחת את התלמידים בפן המקצועי ובפן האישי.

המשתתפים לומדים עקרונות לפיתוח טכנולוגי, תכנות בסביבות עבודה שונות, בניית אסטרטגיית פעולה וכישורי חקר ועד כדי פיתוח סטארט אפ.

בסוף התהליך, בעונת התחרויות התלמידים מציגים את העשייה שלהם מול שופטים ולכן מתעוררות בהם היכולות של דיבור מול קהל וכתיבת פרזנטציות שגם הן, יכולות חשובות בעולם התעשייתי.

מטרת התכנית היא להוציא את הסקרנות והיצירתיות הטבעית של התלמידים, המאפשרות להם להתמודד עם בעיות מורכבות ולפתח פתרונות יצירתיים בדרכים מגוונות.

התכנית שמה דגש על ערכים חברתיים ותרומה לקהילה, והיא נקודת התחלה מצויינת להשתתפות התלמידים בעולם המדע והטכנולוגיה

ביה"ס משתתף בתוכנית משנת 2007.

 

FTC - FIRST Tech Challenge

התכנית מבוססת על למידה חוויתית ומשמעותית של תחומי המדע, הנדסה וטכנולוגיה. קבוצות של תלמידים מתכננות, בונות ומתכנתות רובוטים המתחרים בבריתות מול קבוצות אחרות ממש כמו בעולם הספורט. זוהי תוכנית המלמדת תלמידים ותלמידות את המשמעות והערך של השקעה ועבודה מאתגרת, יזמות ויצירתיות
תוך כדי הנאה צרופה הנשענת על אתגר ומאמץ משותף. בתכנית, התלמידים יכירו ויפנימו את החשיבות של עבודת צוות, שיתוף בידע וברעיונות והחשיבות של כבוד הדדי ואדיבות גם למתחרים.

שמה של קבוצת ה FTC בבית הספר היא #11635 Quack Attack , והיא פעילה מאז 2016.

FIRST Robotics Competition

FRC – First Robotics Competition

זוהי תכנית הדגל של ארגון FIRST. שמה של קבוצת ה FRC בתיכון  #2230 General Angels, והיא פעילה מאז 2007. 

הקבוצה מונה כ 50 תלמידים  מכיתות י-יב. כל שנה הקבוצה מקבלת אתגר חדש מכל תחומי החיים ועליהם לשלב את ריגוש האתגר ביחד עם הדיוק וההקפדה של עולם המדע.

הקבוצה מקבלת כ-6 שבועות לבנות רובוט ברמה הנדסית גבוהה שעליו לבצע פעולות מורכבות כמו איזון על רמפה, יריית כדורים עד טיפוס ואפילו הרמת רובוטים אחרים!

תהליך עבודת הקבוצה דומה מאוד למקובל בתעשיית ההייטק. תהליך בניית הרובוט כולל עבודה במכונות מתקדמות, תכנון ושרטוט, מערכות חשמל ותוכנה. הקבוצה לא רק בונה את הרובוטים היא גם פועלת למיתוג הקבוצה,בניית תוכנית אסטרטגית, וגיוס המשאבים הנדרשים בעצמה!

השתתפות בתכנית כוללת התמודדות עם אתגרים טכנולוגיים מרתקים במסגרת עבודת צוות וחשיפה לכל תחומי ההנדסה!

בעונת 2023 General Angels העפילה לתחרות העולמית ביוסטון, טקסס והגיעה למקום שלישי בבית שלה ביחד עם שלושה רובוטים נוספים!

כניסה למערכת