מועדון הספר באנגלית Book Club

ברוכים הבאים!

בתיכון הנדסאים הרצליה יפתח בקרוב המחזור האחד-עשר של התכנית הייחודית “Book Club”, או בעברית "מועדון הספר".  הפרויקט בהובלת המורה לאנגלית שני מאור, שיזמה את התכנית מתוך רצון לעודד אהבת קריאה ולחזק את רמת האנגלית ואת ביטחון העצמי של תלמידי ביה"ס.

מדי שבוע, התלמידים קוראים פרק או מספר פרקים מהספר הנבחר, ונפגשים לשעת דיון בה הם מסכמים את הפרקים שקראו, מנתחים אלמנטים ספרותיים ומגיעים לתובנות לגבי המשמעות מאחורי הסיפורים.  השיח במפגשים מתקיים אך ורק באנגלית.  כל קבוצת Book Club מונה עד שמונה תלמידים, כך שגם תלמידים שחוששים לדבר באנגלית מרגישים בנוח לתרגל את השפה באווירה בטוחה ונעימה.  חלק מהקסם של התכנית היא דווקא בהטרוגניות של הקבוצות, כאשר קבוצה לרוב כוללת תלמידים מכיתות, שכבות, מגמות ורמות אנגלית שונות, וכך מאפשרת לתלמידים ללמוד אחד מהשני ולהיחשף לרעיונות ופרשנויות ספרותיים שונים משלהם.

הפרויקט החל ב2016 וכלל במחזור הראשון 15 תלמידים.  כיום, הרצון בקרב תלמידים להשתתף בתכנית עולה על מספר השעות בהן ניתן לקבוע מפגשים במערכת העמוסה של ביה"ס.

הספרים הנקראים נבחרים בקפדנות, וכוללים מגוון רחב של ז'אנרים, ביניהם מדע בדיוני, פנטסיה, ורומנים היסטוריים.  תוך כדי קריאת הספרים, התלמידים נחשפים לתרבויות אחרות, תקופות שונות בהיסטוריה, ורעיונות מעוררי מחשבה לגבי החיים עצמם, קשרים בין-אישיים, התמודדות עם אתגרים ועוד נושאים חשובים ורלוונטיים לכל אחד, ובמיוחד לבני נוער. 

מבחינת מיומנויות השפה והישגים אקדמיים, המורות לאנגלית של התלמידים המשתתפים בתכנית מדווחות פה אחד על שיפורים בציונים, ועל עלייה בביטחון העצמי ובהשתתפות בשיעורים. 

לפרטים והרשמה יש לפנות לשני מאור, מובילת הפרויקט.

כניסה למערכת